Juni Juli Augusti

För hela året har jag väntat på
Juni, juli, augusti
För vindarna är varma då
Juni, juli, augusti

Helt utan att jag hört låten på jättelänge får jag den fast på hjärnan. Kan dessutom bara "Juli Juni Augusti"
Konstigt.



Man har många gånger kännt sig sviken av sina vänner. När man litat på att de är där som stöd.
Men nu när jag sitter och tittar på citat av olika kända personer så hittar man några som stämmer in totalt på situationen.
Francios de la Rochefoucauld sa : Hur kan vi begära att någon annan skall kunna bevara våran hemlighet när vi själva inte kunde det..
Aldrig har man tänkt på just det sättet, men tänk efter. Vi va väl de som sa hemligheten först? Så egentligen är vi just de personerna som är den som svek sig själv, det var vi som berättade det från första början. Hade inte vi sagt någonting om det hade det aldrig blivit så att vännen fått skulden för att inte bevarat hemligheten.
Det är vi själva som har begått misstaget. Om man vill ha en hemlighet är det nästan bäst att gömma den för sig själv.
Tänk på det.
1 kommentarer
Postat av: julia

MEN det måste ändå finnas nån som man kan lita på. för man kan fan inte hålla allt för sig själv! Men det han sa, ja det stämmer .. det är ju bevisat nu.

2009-08-10 @ 17:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0