Att flytta hemifrån...

... är verkligen jobbigt när man är ung. Speciellt när man flyttar till en annan kommun redan som sjuttonåring.
Fem mil ifrån sina föräldrar är visserligen inte mycket, men ibland kommer det situationer då man önskar de var grannar. 

På torsdag ska jag göra en tatuering, som betyder så otroligt mycket. Samiska gudinnor vakar över en och ser till att man är trygg när man lämnat hemmet, men också när man är hemma. Bågarna står för mitt ursprung och att man ska stå stadigt på jorden, så som gudinnorna gör på bågarna.
Så jag fick en tro på att jag hade någon som vakade över mig än fast jag inte var hos mamma och pappa när jag hittade dessa i en bok. Jag kunde vara trygg med mitt ursprung och att vara den jag är än fast jag inte är lillpiga längre. Jag blev mer trygg när jag var ensam och jajg blev inte lika beroende av att vara med någon.
Men mamma och pappa kommer alltid vara den riktiga tryggheten och de kommer alltid vara de bästa vännerna jag har.
Nu ska jag återgå till verkligenheten och ta tag i disken.
1 kommentarer
Postat av: Linda

Puss, vi måste ta och ses snart!!

2012-01-10 @ 20:54:17
URL: http://dext.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


RSS 2.0